een-blije-herinnering-is-een-klein-feestje

Ervaringen / reacties

Was u deelnemer bij een Muzikaal Contact of was u hierbij aanwezig als verzorger, begeleider of familielid en u wilt uw ervaringen en beleving met ons en bezoekers van de website delen, dan kan dit.

Vul dan het algemeen contactformulier in. Wij horen graag van u

Sevagram, dinsdag 17 september 2013
Hallo, Erato is nu verschillende keren komen optreden bij ons op de projecten De Verbinding. Wij willen daarom graag onze complimenten even overbrengen. De muzikanten zijn zeer enthousiast en erg betrokken bij de deelnemers. Telkens weer bezorgden ze onze deelnemers een zeer prettige, muzikale, gezellige middag. Het is echt super om te zien hoe onze deelnemers, en wij zelf natuurlijk ook, genieten. Zeker voor herhaling vatbaar !!!!

Zorginstelling locatie Noord-Limburg

Vandaag werden onze bezoekers weer eens verrast met een muzikale ochtend! Altijd leuk! Jack was nog nooit bij ons geweest maar het ijs was snel gebroken. Met zijn gitaarspel en mooie stem had hij de aandacht snel te pakken en onze cliënten zongen al snel uit volle borst mee! De liedjes waren heel herkenbaar. Een leuke mix van vroeger en nu. Ook vielen een paar mooie luisterliedjes goed in de smaak. Weliswaar liedjes die men niet heel goed kende, maar die zeer gewaardeerd werden! Al met al weer zeker een succes! Altijd mooi om te zien wat muziek bij ouderen teweeg kan brengen! We kijken al weer uit naar de volgende keer!

Een reactie van brenger van muzikaal contact

Gistermiddag , 20 juli, heb ik een Muzikaal Contact verzorgd bij Hospice Zenit. Er waren vijf gasten. Voor verschillende gasten en hun familie die op bezoek was heb ik op de gang gespeeld, wat ze erg waardeerden. De mevrouw van kamer 6 werd na enkele nummers die ik voor haar speelde veel rustiger en gaf aan de muziek heel mooi te vinden en ervan te hebben genoten. De meneer van kamer 7, zijn twee dochters en een kleinkind vonden de muziek prachtig en ook het feit dat ze een harp eens van zo dichtbij konden zien. Ik heb ze daarom ook allemaal even laten "spelen" op de harp. Meneer zei daarop: "Wat mooi dat ik een keer in mijn leven op een harp heb mogen spelen. Dat ik dat toch nog mee heb mogen maken". Ontroerend. Het was weer een prachtige dag.

Zorginstelling locatie Midden-Limburg

"Vandaag kwam voor het eerst Inge Stallinga bij ons. Onze bewoners willen altijd graag deelnemen aan deze middag. Inge deed het erg goed en voelde de bewoners goed aan. Ze speelde op de accordeon en zong ook opera... prachtig!!!! Onze bewoners hebben echt super genoten van dit optreden. Zelfs bewoners die bijna nooit lachen en weinig contact maken, reageren altijd erg goed op de muziekmiddagen van Erato. Eigenlijk zouden deze middagen veeeeeeeeel vaker moeten kunnen. Het is vaak erg moeilijk om deze doelgroep iets aan te bieden waar ze actief of/en passief aan deel kunnen nemen.  Wij zijn dan ook erg blij dat jullie regelmatig bij ons willen komen om onze bewoners te laten genieten van jullie muziek. Hopelijk zien we jullie nog vaak terug.  Namens alle bewoners van afdeling SUPER bedankt!!!!"

Zorginstelling locatie Noord-Limburg

"Beste Stichting Erato. Met blijdschap wil ik jullie graag vertellen hoe zeer wij met de bewoners genieten van de mooie muziek die hier gemaakt wordt door jullie. Vandaag nog heb ik gezien hoe bijna alle bewoners mee klappen op de muziek, een aantal van de bewoners kon zelfs de muziek meezingen! De muziek die jullie maken zorgt voor een gezellige en rustige sfeer die nog de gehele dag blijft hangen. Ook bied de muziek een ingang om tot gesprekken te komen met de bewoners over vroeger, hun muziek, hun leven en hun belevenis. Kortom, het is geweldig dat u de muziek mogelijk maakt met grote dank, ik weet zeker ook namens al onze bewoners!"

Zaterdag 1 september

"Met veel enthousiasme en vooral inlevingsgevoel heeft Math Craenmehr een fijn en intiem uurtje muziek verzorgd voor de bewoners van de afdeling. Vrolijke bekende liedjes maakte het dat de bewoners mee zongen Het is voor hun een feestje; niet te lang en niet te kort. We hopen dit nog vaak mee te mogen maken"

Zorginstelling Midden-Limburg

"Hallo Stichting Erato, De middag was zeer geslaagd. De mensen genoten er zichtbaar van. Grote glimlachen en iedereen zong mee. Er werden ook verzoekjes gedaan van bepaalde liedjes. De zanger met gitaar betrok iedereen erbij en deed het zeer leuk met een grapje. Vroeg ook waar de mensen vandaan kwamen en probeerde daar een liedje bij te verzinnen. Betrok de groep er goed bij! Voor herhaling vatbaar!"

Zorglocatie Zuid-Limburg

"Hoi Renate, Heb gisteren genoten van het optreden, zowel muzikaal maar ook de manier hoe ze de bewoners benadert. Heel lief en warm. Samen hebben we een reis gemaakt van Italië naar Oostenrijk en van Duitsland naar Nederland. Je zag de bewoners weer stralen bij bepaalde liedjes  Samen met het personeel 'geschoenkeld', gezongen en gelachen…. Verbindt bewoner en personeel ook op een bijzondere manier. Daarna hebben ze nog genoten van een ijsje……. De dag was geslaagd. Dank je voor wat jullie doen."

Zorglocatie Midden-Limburg

"Hallo Math, Je wilde weten hoe het is gegaan met Sacha (Mimakkus). Helemaal super, wat een erg mooie ervaring om te zien hoe er, ondanks dat ze de cliënten niet kent, contact werd gemaakt. Mooi hoe ze inspeelde op datgene wat er gebeurde bv 1 cliënt duwde haar weg, de muziek die ze op dat moment maakte vond hij niet prettig. Sacha reageerde hier heel erg goed op en legde het muziekinstrument opzij. Ze begon op zachte toon te zingen en je zag de cliënt zichtbaar ontspannen en het duurde niet lang of hij was helemaal aan het genieten. Sacha heel erg bedankt voor het ontzettend mooie uurtje"

Dagvoorziening Noord-Limburg

"Wat hebben we vanmorgen genoten !! Samen met z’n allen, gezongen, gelachen, heerlijk. Liedjes van vroeger, liedjes om vrolijk van te worden, liedjes waar je met weemoed aan terug denkt. Wat een mooie manier om herinneringen weer op te halen. Wat een mooie manier om je weer jong te voelen. Wat een mooie manier om eventjes weer je zorgen aan de kant te zetten, en te genieten van elkaar.  Namens ons allen van Dorpsdagvoorziening hartelijk dank voor dit  keukenconcert in de keuken van Dorpsdagvoorziening!"

Zorglocatie Zuid-Limburg

(Dit was een speciaal verzoek voor 1 enkel persoon die niet meer van zijn kamer kan komen) "Hoi Renate,  Alles is perfect gegaan. Dhr. en zijn echtgenote hebben genoten. Mooie muziek, zeker voor herhaling vatbaar. Dank je wel, ook namens meneer natuurlijk"

Zorglocatie Zuid-Limburg

"Beste mensen van muzikaal Erato.   Onze bewoners genieten enorm van jullie muziek. Bewoners die we doorgaans moeilijk kunnen bereiken, straalden bij het horen van jullie muziek. We kijken uit naar jullie volgend bezoek. Dankjewel."

Muziekmiddag zorglocatie Midden-Limburg

"Hoi Stichting Erato,  Wat is het toch fijn om mensen zóóó te zien genieten van jullie muziek. Het was weer een zeer geslaagde middag. Het mooiste moment vandaag was, dat onze oudste bewoonster (93) een traantje weg moest pinken, omdat ze zo geroerd was van een bepaald liedje wat ten gehore werd gebracht. Verder vonden alle bewoners het een schitterende middag, en als de mensen zich amuseren dan hebben wij ook weer een goeie dag. Bedankt voor de fijne, gezellige middag."

Bewegen op muziek door Lizette Deriks

"Lizette had informatie opgevraagd betreffende de doelgroep. Dit vond ik zeer positief omdat onze doelgroep nogal complex is. Lizette stelde zich persoonlijk voor aan iedere cliënt. Ze legde duidelijk uit wat we gingen doen. De oefeningen waren kort en duidelijk. Lizette betrok iedereen zoveel mogelijk. De muziekkeuze had een leuk thema; namelijk landen. Haar muziek leverde dus ook nog eens de nodige gesprekstof op. Al met al een geslaagde ochtend!"

Draaiorgel, verzorgd door Wim Vullers

"De drama/ toneelgroep heeft mogen genieten van het draaiorgeltje van Wim. Wim demonstreert zijn draaiorgel. Wij zongen af en toe mee bij bekende liederen. Het was ook interessant om te zien hoe een orgel werkt en wat de beweegreden was van Wim om zelf een orgel te maken. Wim verteld op een leuke en interessante manier. Onze cliënten stelde veel vragen. De ochtend vloog om en we hebben ervan genoten."

Harp, verzorgd door Mariet Weijs:

"Mariet kwam harp spelen tijdens de belevingsgroep. Voor de cliënten was het echt een meerwaarde. Ze genoten enorm van het prachtige geluid en rust. De cliënten waren zeer geïnteresseerd in Mariet en haar harp. Ze stelden veel vragen aan haar die Mariet zo goed mogelijk probeerde te beantwoorden. De cliënten gaven aan dat ze het ontzettend fijn vonden en dat Mariet vaker met haar harp mag komen!"

Een reactie van een brenger van Muzikaal Contact

"Hallo Math. Vanmiddag bij de Wietel in Panningen geweest. Ongeveer dezelfde groep mensen, 12 personen) als vorige keer en ze vonden het heel fijn dat ik er weer was. Ze hebben weer erg genoten en een meneer die al de hele dag erg onrustig was, werd heel rustig van de muziek. De vorige keer gebeurde dat ook al. Het is telkens toch weer bijzonder om te zien wat het bij mensen doet. Een beetje de zon laten schijnen op deze regendag."

Deel deze pagina: LinkedIn