Opening Alzheimercafé in Horst aan de Maas

3 februari 2014

In het gebouw van Mikado in Horst heeft op 3 februari jl. voor de eerste keer een bijeenkomst in het “Alzheimer Café Horst aan de Maas” plaatsgevonden. Het café werd geopend door burgemeester Kees van Rooij en Vera Versteegen(10 jr.), die onlangs een jeugdlintje kreeg omdat ze zich inzet voor Alzheimer Nederland.

Stichting Erato heeft aan deze opening een bijdrage geleverd met een muzikaal contact van troubadour Jac Hanssen.

Bovendien konden de aanwezigen luisteren naar “Meneer Alzheimer”. Een lied, speciaal gemaakt en gezongen door Um&Um, waarin de impact van dementie en de waardevolle betekenis van Alzheimercafé ’s worden belicht.

Het is de bedoeling dat dit café één keer per maand geopend is. De avond is bestemd voor mensen met dementie, maar ook voor mantelzorgers en professionals .De sfeer tijdens deze avonden zal ongedwongen en laagdrempelig zijn. De twee doelen van de avonden zijn dan ook informeren en ervaringen delen met elkaar. Elke avond heeft een thema met een muzikaal intermezzo in de pauze.