Open Coffee SOS Meerlo-Wanssum en Tante Jet aan de Maas

21 december 2012

Logo SOS Meerlo - Wanssum

Onder belangstelling van ruim veertig ondernemers en professionals werd in november 2012 de 25e Open Coffee van Meerlo-Wanssum en omstreken, "Zuivere Koffie", gevierd met een uitgebreid ontbijt.

De sfeer tijdens dit jubileum was gezellig en ontspannen; met veel bekende gezichten, maar ook met nieuwe ondernemers die kwamen kennismaken. De zuivere koffie smaakt goed op deze inspirerende ochtend, waarin ondernemers ervaringen of verhalen uit het afgelopen jaar deelden. Math Craenmehr van Erato Muzikaal Contact was te gast en vertelde bevlogen over de projecten waarin muzikanten ernstig zieke, oude of gehandicapte medemensen mooie momenten bezorgen door samen te zingen of naar muziek te luisteren. De aanwezige ondernemers waren onder de indruk van dat bijzondere initiatief. Na afloop van het ontbijt werd aan iedereen een vrijwillige bijdrage gevraagd voor het ontbijt. Die bijdrage werd vervolgens door Jan en Kitty Bartels ter beschikking gesteld aan Stichting Erato. SOS Meerlo-Wanssum, de oorspronkelijke initiatiefnemer van de Open Coffee, besloot daarop om het bedrag te verdubbelen en zodoende mocht Stichting Erato dankbaar een donatie van duizend euro in ontvangst nemen.  Voor deze geste heeft Erato Muzikaal Contact tijdens de Open Coffee op 21 december 2012 in het sfeervolle restaurant Tante Jet in Blitterswijck een officieel bedankje uitgesproken voor zowel de eigenaren van Tante Jet (Jan en Kitty Bartels) als het bestuur van SOS meerlo-Wanssum. De nieuwe voorzitter van SOS, Dinonne Boks, nam de ambassadeursplaquette uit handen van Math Craenmehr in ontvangst.

Van links naar rechts: Dionne Boks, Kitty Bartels, Jan Bartels en Math Craenmehr

20121221 Open Coffee Meerlo Wanssum uitreiking plaquette