Nieuwe Goudsponsor: Boerderij Wienes & Wienesplaats

2 januari 2014

Logo Boerderij Wienes goudsponsor.jpg

Ook Boerderij Wienes & Wienesplaats hebben zich als Goudsponsor voor 2014, 2015 en 2016 aangemeld. Ook hen willen we hierbij bedanken.

Boerderij Wienes is een echt familiebedrijf. Een pluimveebedrijf met 35.000 legkippen gelegen in Hegelsom, gemeente Horst aan de Maas. Vijf dagen per week worden er mensen met een verstandelijke beperking ontvangen. Ze krijgen bij Wienes dagbesteding in de vorm van werkzaamheden op de boerderij aangeboden. Het belangrijkste is dat iedereen het naar zijn zin heeft en zich gewaardeerd voelt; na een dag werken voldaan naar huis gaan.
Mede doordat sommige hulpboeren door onder andere hun leeftijd, niet meer echt mee konden werken en niet meer aan de doelstelling van Boerderij Wienes konden voldoen, ontstond het idee van Wienes Plaats. Vooral omdat zij toch wel erg graag bleven komen en vooral genieten van wat er om hen heen gebeurt. Die ruimte, rust en de boerderijsfeer spreken bovendien ook sommige ouderen aan. Dit was de aanleiding om de activiteiten ook naar andere doelgroepen uit te breiden. Naast de bestaande contacten met zorgorganisatie Dichterbij zijn ook contacten met Thuiszorg Noord-Limburg gelegd om de dagverzorging voor ouderen te kunnen realiseren. Deze activiteiten zijn in de stichting Wienes Plaats ondergebracht. De doelstelling is dagbesteding/dagverzorging aanbieden in boerderijsfeer. Stichting Wienes Plaats zorgt voor de invulling van de activiteiten, in samenwerking met Boerderij Wienes. De accommodatie van Wienes Plaats is ook geschikt als weekendverblijf voor negen personen en biedt de mogelijkheid om hier met en zonder begeleiding gebruik van te maken. www.boerderijwienes.nl