Nieuwe Goudsponsor: Boerderij Vorster Hand te Sevenum

2 januari 2014

logo Vorster Hand.JPG

Als nieuwe Goudsponsor voor de jaren 2014, 2015 en 2016 heeft zich Boerderij Vorster Hand uit Sevenum aangemeld. Wij zijn hen hier zeer erkentelijk voor.

Boerderij Vorster Hand is gelegen in Sevenum en heeft een biologische witlofkwekerij . De witlof word geproduceerd met medewerking van de aanwezige “hulpboeren”. De boerderij biedt naast een werkplek voor mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking, ook dagbesteding voor ouderen. Deze dagbesteding is vooral gericht op beleving.

De zorgboerderij is in 2003 opgestart door Math en Toos Kersten. In 2008 kwam dochter Eefje mee helpen in de zorgboerderij en werd de dagbesteding voor ouderen geopend. Samen met de medewerkers en vrijwilligers zorgen Math, Toos en Eefje dat boerderij Vorster Hand een plek is vol menselijke warmte. Als bedrijf willen zij hierin niet alleen kansen bieden aan mensen met een verstandelijke beperking, maar ook aan mensen die weer een plek moeten vinden in het arbeidsproces.

De dagbesteding voor ouderen is vooral gericht op beleving. “We streven hierbij naar een zinvolle en aangename dagbesteding waarbij de oudere gast kan deelnemen aan de activiteiten in en om de boerderij, of lekker kan zitten en genieten van de omgeving, de bedrijvigheid de dieren en de mensen”.

www.vorsterhand.nl