Lokale Rabobanken in Limburg hoofdsponsor Stichting Erato Muzikaal Contact

1 december 2011

rabo-maashorst

Bijna alle Rabobanken die gevestigd zijn in Limburg ondersteunen financieel het initiatief van Stichting Erato Muzikale Contact. Dankzij hun meerjarige financiële bijdrage is stichting Erato in staat ook in 2012 kleinschalige muzikale contacten te verzorgen bij o.a. De Zorggroep, Vivre, Proteion, Daelzicht, Dichterbij, diverse zorgboerderijen en Hospices in Limburg.

Het zijn muzikale contacten die een interactie bewerkstelligen tussen de artiest en de bewoner, in kleine groepen en soms één op één, voor die doelgroepen die niet in staat zijn om het reguliere aanbod van welzijn bij te wonen. Te denken valt aan dementerenden, gehandicapten, langdurig zieken en medemensen in de terminale fase.

Erato is de Directies van deze Rabobanken zeer erkentelijk voor hun bijdrage.

Door het binnenhalen van subsidies, fondsen en donaties vanuit het bedrijfsleven wil Erato de muzikale contacten kosteloos aanbieden in heel Limburg voor de betreffende doelgroepen.

De heer Huub Dinghs, voorzitter Erato reikt op 2 december de ambassadeursplaquette uit aan de heer Drs. R. van Zijl, directievoorzitter Rabobank Maas- en Leudal.