Filmavond Soroptimistclub Venlo Fossa Eugeniana

3 april 2012

soroptimist

Jaarlijks organiseert "Soroptimistclub Venlo Fossa Eugeniana" een activiteit om geld in te zamelen voor een goed doel. Dit jaar organiseerde zij een filmavond in de openbare bibliotheek van Venlo. De opbrengst van deze avond (een cheque ter waarde van 1500 euro) is op 3 april overhandigd door de voorzitter van de Soroptimisten, Monique Belinfante aan Mr. Rene Hamers, voorzitter van de Stichting ‘Erato Muzikaal Contact’.

Soroptimistclub Venlo Fossa Eugeniana zijn vrouwen met verschillende achtergronden, visies en kwaliteiten. Samen hebben zij één doel: zij streven ernaar het beste te bereiken voor vrouwen, in alle aspecten van hun leven. Zij bundelen hun krachten om de rechten van de mens en in het bijzonder de rechten van de vrouw en het kind te verbeteren.

Stichting ‘Erato Muzikaal Contact’ brengt blijdschap, plezier, vreugde, vrolijkheid en momenten van herkenning bij mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking, ouderen, langdurig zieken en medemensen in de terminale (thuis)zorg. Kleinschalig, laagdrempelig, toegankelijk en respectvol met muziek, zang en andere ontspannende activiteiten.

Zoals gezegd, een druk bezochte avond met gasten èn met een fantastische film:
"Les femmes du 6ième étage". Zowel de ruimte als de catering werden kosteloos aangeboden door de Soroptimistclub Venlo Fossa Eugeniana.