Donaties Particulieren: Donatie ter gelegenheid van 60 jarig huwelijk

1 augustus 2013

Jeu en Nel Ramaekers 60 jr huwelijk.png

Wij willen graag vermelden dat wij ook regelmatig donaties mogen ontvangen van particulieren. Kleine of grote donaties; wij zijn blij met iedere gift. Ook deze maken het mede mogelijk om weer nieuwe muzikale contacten te brengen. Zo ontvingen wij op 1 augustus een mooie donatie van het diamanten echtpaar Jeu en Nel Ramaekers - Reijnders. Hoe ze er bij kwamen is een heel verhaal.

Enige tijd geleden is een buurtgenote van hen overleden. Zij verbleef in verpleeghuis Beukenhof te Venray. Voor haar was een optreden van Math Craenmehr aangevraagd, maar zij overleed vlak voor dat optreden. Math heeft haar toen, samen met de bewoners van de afdeling waar zij verzorgd werd, herdacht met zijn liedjes. Math heeft ook nog gezongen in de avondwake.
In de buurt was erg ruim geld ingezameld voor bloemen bij haar uitvaart. Eén van de buren kwam op het idee om het bedrag dat over was te doneren aan Stichting Erato. Toen de kinderen met hun ouders Nel en Jeu bespraken wat ze cadeau zouden willen voor hun diamanten feest, was snel duidelijk dat ze eigenlijk niets voor zichzelf wilden hebben. Door de kennismaking met stichting Erato bij het overlijden van hun buurtgenote en de dankbaarheid dat ze ondanks hun leeftijd van 84 jaar zelf nog niet zorgafhankelijk zijn, was de keuze voor stichting Erato snel gemaakt. Een prachtig gebaar bij een diamanten feest. Van twee mensen met een gouden hart!