Donatie Proteam Limburg en uitreiking Proteam Limburg Award

16 juni 2013

Logo Proteam_splash (1).png

Journalist en presentator Twan Huys heeft de Proteam Limburg Award 2013 gewonnen. De prestigieuze Pro Team Limburg Award wordt jaarlijks uitgereikt aan Limburgse personen of instanties, die door hun werk de provincie Limburg bijzonder gepromoot hebben.

Uit handen van voorzitter Emile Savelkoul ontving Twan Huys het bronzen beeldje van Appie Drielsma. Het bijbehorend geldbedrag werd door hem geschonken aan de organisatie van Funpop in Horst.

Tijdens een heuse “College Tour” vertelde hij over zijn wederwaardigheden als journalist maar ook veel over zijn privé, zijn beleving van geluk en zijn ambities.

De muzikale invulling van de avond werd verzorgd door muzikanten van Stichting Erato Muzikaal Contact. Math Craenmehr wist het publiek en speciaal de moeder van Twan Huys te bekoren met zeer herkenbare oude liedjes. Saxofoniste Renate Dirix, onder begeleiding van Benoît Eggen, speelde als afsluiting het wereldberoemde nummer "Send in the Clowns".

Huys is naast succesvol interviewer en journalist ook een begenadigd schrijver. Tijdens het borrelen heeft hij nog een signeersessie ingelast waarbij men in de gelegenheid was om één of meer boeken te kopen. Ook de opbrengst daarvan ging naar Funpop.

Twan Huys was, mede door de reactie van zijn moeder, zeer gecharmeerd van het werk van Erato. Hij wil op hun website zijn naam verbinden aan Erato om zodoende promotioneel betekenisvol te zijn voor de stichting.

Tijdens deze muzikale avond op 16 juni mochten wij als Stichting Erato ook een mooie donatie ontvangen en zijn we Proteam Limburg hier zeer erkentelijk voor.

twan-huys.jpg