Succesvolle buitenconcerten tijdens corona crisis

10 juni 2020

Foto inge

De corona crisis leidde er helaas toe dat medio maart de zorgorganisaties op slot gingen. Hierdoor vielen de wekelijkse samenkomsten en bezoek van familie voor de bewoners plotsklaps weg. Een eenzame, moeilijke periode volgde voor de bewoners.

De muzikanten van Stichting Erato zijn tijdens deze periode vliegensvlug gaan omschakelen met nieuw repertoire aangezien akoestische optredens binnen niet meer mogelijk waren. Er ontstonden ‘’contactloze buitenconcerten’’. Uiteraard volgens de voorschriften van het RIVM. Het goede weer zorgde er mede voor dat de buitenconcerten voor bewoners en verzorgend personeel een groot succes werd.

Citaat voorzitter stichting Erato , René Hamers:

‘’ Ondanks de grotere afstand, ontvangen we vele hartverwarmende reacties. De muzikanten kunnen met de buitenconcerten weer vele mensen blij maken!

Stichting Erato zal doorgaan met het organiseren van deze buitenconcerten totdat er weer concerten binnen mogelijk zijn. De afleiding die de muziek geeft is van onschatbare waarde voor de mensen. En tevens net zo goed voor al het lieve zorgpersoneel.  De buitenconcerten worden mede mogelijk gemaakt door donaties van Rabobank en de gezamenlijke Rotary clubs Limburg . We hopen dat we donaties blijven ontvangen om onze optredens voort te zetten ’’

IMG_2509 IMG_2506 IMG_2503 Foto math