25ste Peeldebat Stichting de Peelkabouters

28 maart 2013

Stichting De Peelkabouters.jpg

Stichting Erato was uitgenodigd voor het 25e Peeldebat van Stichting de Peelkabouters op 28 maart jl. in "De Morgenstond"te Griendtsveen. Tijdens deze speciale bijeenkomst, waarbij gouverneur Theo Bovens spreker was en werd benoemd tot erelid, werden cheques uitgereikt aan goede doelen.

Ook Stichting Erato mocht er twee in ontvangst nemen met een totale waarde van € 1000,00. De donatie wordt op hun verzoek in de regio besteed aan jongeren met een verstandelijke beperking.

Stichting de Peelkabouters is op 21 november 1997 opgericht rondom het door Romé Fasol geschreven sprookje “De Peelkabouters van Horst”. Het doel van de stichting is vooral het uitdragen van de Geluksbelofte uit het sprookje:

“Geluk zoeken heeft alleen maar zin, als je het doet voor elkaar en niet om het gewin”.

De Stichting ziet het als haar opdracht om gelden in te zamelen voor goede doelen die bijdragen aan het dagelijks geluk van (vooral) zieke kinderen. Kinderen horen niet ernstig ziek te zijn, maar mocht het ze toch overkomen dan wil de stichting bijdragen aan blije gezichtjes door bijvoorbeeld een CliniClown aan het ziekenhuisbed te laten verschijnen of een speciale wens toch nog in vervulling te laten gaan. Dat is het ultieme doel van de Stichting. Daarnaast willen zij ook gezonde kinderen niet vergeten. Zij stimuleren gezonde kinderen om op een speelse manier aandacht te hebben voor zieke leeftijdgenootjes.

ww.peelkabouters.nl